torsdag 16 maj 2024

Farligt gott , läkarbesök avklarat till sist.

 Har nu hittat sockerfri vaniljglass och lakritspulver, har aldrig tänkt på det!

Nu är ju lakrits inte så bra att äta ofta, nu har det just blivit lite väl ofta, så jag får skärpa mig.

Farligt gott, och jag skopar gärna upp mer än en portion .


När glassen smält lite , rör jag om, häller i mer lakritspulver 😉

Första dagen på balkongen.💖

En av mammas dukar, då blir jag så här....åh jag får inte spilla....så det är bättre att jag lägger på en gammal skruttduk.  Den fina fick ligga på, men  på nåt sätt så spillar jag rätt ofta. 

Efter mammografin förra året var jag ju så nervös innan jag fick svar, det var i oktober, i slutet av januari hade de skickat en remiss till min husläkare, dit jag aldrig går, inget akut stod det, men jag skulle beställa tid inom 3 månader. Då blev jag ju himla nervös, och undrade varför? Nu är inte jag en som tänker att ok, jag beställer tid med en gång, så får jag det ur världen. Nejdå jag drar på det, sen är det väntetid. Så jag gick i förra veckan. Det gällde benskörhet,  det hade precis börjat ytterst lite.  Så jag behöver ingen medicin mot det. . Jag har ju fått utslag i ansiktet av en medicin jag har, så där sitter jag och har röda utslag i ansiktet och är så nervös för besöket att jag glömmer ta upp utslagen ! Nu får det vara, det går kanske över nån gång. 

Jag fick lämna två prover, vilket jag har lite fobi för. alltså själv svaret!....Fick svar idag att de var bra, men att mitt kalcium var precis över gränsen, så nytt prov om två månader på det.  Allt som rör läkare gör mig väldigt osäker.  För att utesluta bakomliggande sjukdom sa han. Ja de orden suger ju sig fast. 

Äldsta dottern förstår inte alls hur jag kan bli så orolig för allt med läkare.  Nej men nu är jag sån bara. Jag vet inte varför!  Tänker på en vän som sa, man går till läkare av en orsak, och kommer ut med nåt mycket värre.  

Ja lite som rör sig i huvudet på mig, denna sköna Majdag. När jag läser mitt inlägg ser jag hur stolpigt jag skriver, men mannen har varit dålig i 1 år, och har nu fått hjärtproblem så hjärnan vill inte samarbeta.

Ha det fint! KRAM 💙


6 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner det för jag har samma förmåga att oroa mig så fort jag hör ordet läkare. Önskar att jag kunde tänka annorlunda men dessvärre verkar jag ha svårt för det. Vi är alla olika och hur vi reagerar kan vi inte hjälpa. Förr oroade jag mig inte alls men numera... Suck säger jag bara.

    Jag tycker att du ska unna dig att använda din mammas dukar även om det kan bli fläckar på dem. I skåpet har man ingen glädje av dem och den yngre generationen brukar inte vara intresserad av att överta dem.
    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är konstigt att bara ordet läkare får mig att må dåligt!
      Du har så rätt angående dukar, Bordet på balkongen är det enda bord vi har duk på, o i husvagnen. Våra bara kommer att kasta , så ja visst ska de på! Självklart tycker jag nu när jag läser vad du skrev, en knuff i rätt riktning, tack ,-)
      Ha det fint! KRAM

      Radera
  2. Jo, men vi är ju så olika till sätt och känslor. Jag är inte alls rädd för varken läkare eller tandläkare. Men kan vara rädd för annat.
    Jag kan också vara en expert på att spilla, sån var jag inte förr. Tror att handen vispar till när jag inte vill.
    Men allting ska användas, har varit dålig på det, men försöker ändra.
    Glad pingst och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad Pingst till dig också. Ja nu när du också skriver, använd, då blir det självklart i mitt huvud, varför ska de ligga i lådan ,-) Ändrar mig där! Mamma spillde aldrig, men tycker maten flyger av sig självt nästan ,-)
      Jo visst kan man vara rädd för vad som helst.
      Glad Pingst. KRAM ,-)

      Radera
  3. Jag sitter här och småler. Du skriver medryckande och det värsta är att jag känner igen mig själv i en hel del du nämner. Instämmer med Znogge. Strunt i fläckar. De ska användas om de är fina. Nu kommer min älskling hem. Tror jag ska passa på att öppna för henne.
    Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du känner igen dig ,-) i en hel del.
      Ja nu ska dukar användas , så dumt att bara spara.
      Ha det fint, Klem ,-)

      Radera

SELFIE om roliga timmen

 klimakteriehäxans selfie   http://klimakeriehäxan.blogspot.com  om roliga timmen 1: När det var "roliga timme" i klassen i skolan...