måndag 27 maj 2024

Selfie om sömn

 klimakteriehäxans selfie ,-)  http://klimakteriehäxanblogspot.com 


Sömn.

1: Pyjamas, nattlinne, eller naken?

Köper tunna t-shirts extra stora, fast inte långa! Vida i halsen. Så sköna att sova i ! 

2: Lämplig temperatur i sovrummet för att du ska sova gott?

Inte för varmt, men inte heller för kallt, vintertid har jag en vetekudde  på fötterna. 

3: Hur mörkt ska du ha det? 

inte becksvart, men mörkt. Har fått ändra lite , vi har en nattlampa där den ena hunden ligger ,-) den lampan  stör inte oss, men när han vill upp i vår säng så var han lite orolig när han inte såg oss, för då kunde han av misstag hoppa på någon, nu ser han var vi ligger så nu är det ok ,-) nu hoppar han upp om han vill och vi märker det inte ,-)

4: Hur många kuddar har du i din säng?

En ganska platt.  Vill ha lågt under huvudet.

5: Hur många timmar sover du per natt, ungefär?

Omk 8 timmar. vi lägger oss rätt sent.  Så vi är inte uppe med tuppen precis ,-) Alla hundarna sover som stockar .

6: Sover du i ett sträck eller vaknar du och somnar sedan om ?

Det går i perioder, antingen sover jag bra eller dåligt.  Somnar på två röda, eller ligger vaken i timmar.  

7: Drömmer du ?

Ofta,  det går också i perioder.  Just nu drömmer jag tre drömmar per natt ungefär.  Vissa perioder drömmer jag inte alls. 


Tack klimakteriehäxan för ännu en selfie ,-)


18 kommentarer:

  1. stora tröjor har maken, jag återanvänder 🤎 är morgontrött

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja morgontrött är även jag ,-)
      Bra att du kan ha makens stora tröjor,-)
      Ha det fint!

      Radera
  2. Att slippa väckarklockan, det är verkligen ett plus! Undrar varför de flesta människor vill/ska ha mörkt i sovrummet - men inte jag???? Kul att du är med här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigare med mörkt tycker jag, men mina föräldrar drog aldrig ner eller för något, men så var de uppe tidigt ,-)
      Jättekul med selfien ,-)
      Ha det fint!

      Radera
  3. Jag somnar också snabbt. Det svåra tycker jag är att behålla sömnen. Vrider och vänder på mig väldigt mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan vara svårt att sova en hel natt, vaknar jag är det kört oftast att somna om.
      Att ligga vaken i timmar är inte kul!
      Ha det fint ,-)

      Radera
  4. Trodde att alla drömde. Man gör nog det... men glömmer snabbt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta drömmer nog, just nu drömmer jag tre gånger per natt, men då blir jag tröttare dagen efter.
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  5. Anna-Lena va dä

    SvaraRadera
  6. skönt att sova 8 timmar! mörkt vill jag också ha det. och svalt. och tyst. lägger mig också rättså sent. somnar till ljudbok

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svalt är skönare än för varmt, jag sover bättre om det ärb en massa ljud omkring, men nu när du skriver att du vill ha tyst, då kom jag på att det skrev jag aldrig ,-))
      Ha det fint ,-)

      Radera
  7. Suveränt att hundarna "respekterar" dina sovtider! Många hundar kräver tidig rastning, har jag insett. Men om alla sover gott är det ju perfekt! Kul att läsa dina svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror hundarna sover länge för vi sover i samma rum ,-) pefekt ja! Det var när vi insåg att de fortsatte sova efter vi gått upp som vi valde att sova lite längre ,-))
      Ha det fint ,-)

      Radera
  8. Här är det nattlinne som gäller och svalt i rummet. Vi har ställbara sängar vilket jag tycker är väldigt praktiskt när man läser på kvällen. En av våra bättre investeringar helt enkelt.

    Önskar en fin måndagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lättare att sova om det är lite svalt! Sånna sängar måste vara kanonbra!.
      Det blir lite knöligt när man får puffa upp den platta kudden och halvsitta ,-)
      KRAM o ha det fint!

      Radera
  9. Har du ett helt menageri i sängen? Då är jag avis, jag har ingen pälskling längre och det är så tomt. Som mest var vi två katter, två hundar o två människor i bingen. Smart att ha en liten nattlampa. Min kompis kunde inte hoppa upp i sängen sista tiden så han stod nedanför o pep. Jag skulle gärna vilja drömma söta drömmar, undrar var de tagit vägen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir ledsen för din skull, för jag har förstått att Daniel betydde mycket för dig!
      Ja vi har tre hundar, två större och en liten. Nattlampan var bra, funkar jättefint, ,-)
      Ja söta drömmar vore perfekt, har ofta lite otäcka drömmar, fast det glömde jag skriva. Ha det fint!

      Radera

SELFIE om roliga timmen

 klimakteriehäxans selfie   http://klimakeriehäxan.blogspot.com  om roliga timmen 1: När det var "roliga timme" i klassen i skolan...