måndag 3 juni 2024

SELFIE om roliga timmen

 klimakteriehäxans selfie   http://klimakeriehäxan.blogspot.com

 om roliga timmen

1:När det var "roliga timme" i klassen i skolan var min roll:

Att mest sitta och lyssna, var blyg och ville inte gärna ha uppmärksamhet.

Men en gång så kom min bästa kompis och jag på att vi skulle klä ut oss och sjunga, nu kunde vi inte ens sjunga? Så på med cowboy kläder. Vi hade hittat låten " Vi rider över prärien, när solen nyss gått opp"

Vi övade  och tyckte att det lät riktigt bra.

Stor förvåning i klassen, Skulle Evorna gör nåt!?  Vi bytte om, och när vi kom in, började alla skratta.

Där stod vi lika röda i ansiktet båda två, sången gick väl ändå sådär. Men under tiden vi sjöng så gapskrattade alla, t.o.m läraren. Han kunde knappt stå upprätt.

2: Nämn ett riktigt rejält skrattminne!

Har lätt för att se det roliga i det lilla...men såg " Fyra nyanser av brunt" på TV när jag var själv. Den tyckte jag var ganska trist, men ett av programmen var sorgligt men ändå roligt.  Jag hängde i fåtöljen hit och dit, jag skrattade så jag visste inte var jag skulle ta vägen, jag både grät och skrattade . Har aldrig skrattat så mycket någon gång. Jag trodde jag skulle dö av skratt.

3: Idag bestämmer jag själv när det är dags för rolig timme.

OJ,  jag roar mig själv med att se humorn i mycket, ofta är det det lilla som kan vara jättekul. Eller bara kul. Hittar på lite "bus" med mannen ibland. men jag har en seriös sida också. Jag flabbar inte hela dagarna ,-) Men det finns mycket kul i vardagen.

4: Den ståuppkomikern skrattar jag åt:

Hittar ingen, ibland dyker det upp nån som jag gillar, men tycker många blir så överdrivna. Fjanthumor gillar jag inte.  Det ska finnas en poäng i det. Bara stå och hojta fjantiga ord, roar inte mig. Men det finns många som är riktigt bra också, kommer inte på någon just nu ,-)

5:  Den filmen/boken/tv-serien är verkligen rolig:

Dom finns absolut, men att komma på de nu, vet att jag läst böcker som är så roliga, Solsidan, han som skrev den i början var så bra, sen avled han tyvärr. Men den gillar jag. " Den där  Mary"  den skrattade jag år första gången jag såg den.

Musikalisk fars "Senap Senap" den var jättekul. 

6: Vad får man aldrig skämta om:

Humor är förlösande, så man kan skämta om nästan allt,  att såra någon annan tycker jag inte är ok.  tex att själv göra sig rolig på någon annans bekostnad, där går gränsen för mig.

Tack klimakteriehäxan för selfien. jättekul och den får en att tänka till på allt möjligt.

Men nu blir det paus, för nu tar mannen och jag lite ledigt från vårt hem, vi behöver se nåt annat

Så önskar er alla som tittar in hos mig. fina ljuvliga sommardagar!  💙😉



12 kommentarer:

  1. nej, jag satt mest och lyssnade på roliga timmen. kan tänka mig att ni båda Evor gjorde succé och överraskade. de flesta komiker tröttnar en på. många fjantar som sagt för mycket. ha en skön sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ,-))) jag satt också mest och lyssnade. Men modiga var vi alla fall. att läraren skrattade så mycket gjorde inget. Ja tycker också att många komiker drar kanske skämtet för långt, och då blir det inte roligt ,-)
      Ha det fint!

      Radera
  2. Jag tyckte inte heller om att stå i rampljuset så jag bidrog inte så mycket. Johan Glans tycker jag är bra för han kan skämta på rätt sätt. Ibland blir det bara fjanterier och sådana komiker har jag svårt för.
    Önskar en fin måndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inget för mig ,-) Men att läraren skrattade så mycket var helt ok ,-)) Menar mobbnigshumor och precis fjanterier ,-)
      Ha det fint du med , KRAM ,-)

      Radera
  3. på tvån tror jag inte du menar E L James, jag skrattar inte på andras bekostnad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har aldrig hört talas om E L James, får kolla upp honom. Ha det fint!

      Radera
  4. Svar
    1. Nej, skojhärma någon som är handikappad eller så, är inte ok.
      Det är väl så jag menar, det finns så mycket annat som är kul att skämta om ,-)

      Radera
  5. Då hade läraren kul. På er bekostnad?
    Håller med... man får inte göra dig rolig över någon annan. Annars kan man skämta om allt. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej där blev det fel ,-))) Det gjorde inget att läraren skrattade. Jag menar mer om någon stammar tex, att andra inte ska skoja om det vid samma bord eller nåt sånt. .-)
      Ha det fint ,-) KRAM

      Radera
  6. Tack, jättekul att läsa dina svar och så härligt att du har lätt för att skratta! Fortsätt med det och ha en riktigt rolig sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för Selfien, det har varit så kul ,-)
      En riktigt fin sommar önskar jag dig!
      ,-)

      Radera

SELFIE om roliga timmen

 klimakteriehäxans selfie   http://klimakeriehäxan.blogspot.com  om roliga timmen 1: När det var "roliga timme" i klassen i skolan...