måndag 20 maj 2024

Selfie om konst

 klimakterie häxans selfie

http://klimakterihäxan.blogspot,com 

1: Mitt konstintresse på en skala mellan 1 och 5

oj svårt, för jag har inget riktigt konstintresse alls. Utom för att måla själv och få en måbrakänsla ,-) då blir det en femma  för måbrakänslan! 

Det enda konstintresse om jag ens ska kalla det konst, Det är det jag fulmålar själv och gör skulpterar  figurer i lera. 

2:  Den förste konstnären jag föll för: 

Jag har inte fallit för någon, jag tittar aldrig på konstnärer.

3: På mina väggar finns: 

Mina målningar, det låter säkert inte klokt, men så är det, det får mig att må så bra ,-)) Mannen gillar dom så han är ok med det!  Har också målat hela väggar med konst på tapeten.  Låter säkert väldigt ego, men som barn skulle allt göras perfekt, så jag gjorde inget. 

4.  Den sortens konst tycker jag får för lite uppmärksamhet:

Det finns på alla områden de som skapar olika saker, Allt borde uppmärksammas!

5:  Den senaste konstutställning jag varit på:

  Ingen. Har aldrig varit på någon.

6:  Hur viktigt är det ekonomiska värdet av konst tycker du?

  Har ingen betydelse för mig alls. 



Fulmålar och inget värde  ,-) Men himla kul 



10 kommentarer:

  1. Måla är så avkopplande. Konst på tapet låter spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns bra att måla ,-) Något jag gjort de senaste 15 åren ,-) Har du sett att jag tyvärr har svårt att kommentera på din sida!?
      Att måla på tapet är kul! ,-)
      Ha det fint!

      Radera
  2. Jag gillar tavlan du visar, kalla inte dina verk för "fulmålningar"! Roligt att du har ett sånt levande intresse. Fast nån gång skulle du kunna kosta på dig att kika in i ett galleri, kanske får du inspiration - eller insikt i hur duktig du själv är!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-)
      Jo det är viktigt att det blir just fulmålningar, det ger mig full frihet ,-) vem vet någon gång kanske jag besöker en konstutställning , man ska aldrig säga aldrig ,-)
      ha det fint!

      Radera
  3. Helt underbara svar! Så härligt att måla bara för sig själv! Och dina målningar föreställer ju något. Det gillar jag. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-)) Ja måla för sig själv är kanon, frihet.
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  4. Spontant känner jag att din målarglädje tyder på ett konstintresse ändå. Härligt att du gillar att måla och självklart ska dina alster upp på väggen. Man ska omge sig av saker man tycker om helt enkelt :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar ju att måla ,-) så det intresset finns ju ,-) förr om jag gjorde något visade jag det aldrig, så nu har jag gjort en helomvändning, allt åker upp, även de målningar som jag inte gillar så mycket.
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  5. Jag diggar dina svar. Jag har aldrig haft som mål att bli expert och konstig vetare. Blir lite ledsen av din mening om hur det var som barn.
    Bamsekram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. ,-))) nej konstig vetare är inget att stå efter.
      Kul att du hittade hit ,-)
      Inte bra att allt ska vara pefekt utan övning från början, men det har fått mig att fulmåla, ger mig själv inga krav alls, utan bara glädje!
      Bamsekram till dig!

      Radera

SELFIE om roliga timmen

 klimakteriehäxans selfie   http://klimakeriehäxan.blogspot.com  om roliga timmen 1: När det var "roliga timme" i klassen i skolan...