fredag 31 maj 2024

Floppy hat and sunglases

 Solhatt har jag köpt en för att jag ville prova, brukar ha keps. Så såg jag ut idag när jag överraskade min vän som fyller år idag , vi har inte setts på ett tag, för hon är tyvärr sjuk.

Så med Floppy hat and sunglases gick jag sakta förbi hennes hus, vände om och gick sakta in. Sakta lite osäkert uppför trappan, med mina kassar. Hon hade köksfönstret öppet, såg att hon kikade ut, men låtasades inte se. Jag spelade upp en liten scen ,-)

Hon ropade från fönstret precis intill.  Då la jag till en tysk brytning. Och sa att jag sökte en Elisabeth Bergsten ( hennes riktiga efternamn skriver jag inte)

Ja det är jag sa hon, Hon heter Elisabeth i andra namn! Hennes tilltalsnamn  Gittan.  Men nu skulle jag ju spela ,-)

Jag tittade på henne och fortsatte fråga lite med min tyska brytning . Så jag var säker på att hon inte skulle känna igen mig.  Jag kommer till dörren ropade hon.

Hon öppnade och kände inte igen mig. Jag slet av mig min floppy hat, och ropade GRATTIS!

Hon blev så himla glad och rörd.  

Jättekul var det, hade köpt lite vad hon älskar och lite överraskningar.

Hon har peppat mig när jag blev sjuk. Hon har varit en vän i 21 år. hon har hon tyvärr fått något riktigt otäckt.

Jag tänker också på gänget som vi kallade oss, vi var 5. En dog tidigt, vi andra fortsatte träffas, fika, och jag fick vänner , vi kände alla att vi kunde lita på varann i vått och torrt. Sånna vänner växer inte på träd!

En av dom var min bästis sen många år. Hon blev sjuk och dog för 4 år sedan, det gick fort. Hon var 13 år yngre än mig.  Otroligt saknad är min fina bästa vän Annika! 💗.

Ett år senare dog en av de andra i gänget. 

Så nu är det bara Gittan och jag kvar. Nu är hon sjuk. Så tragiskt!

Vi som hade så kul tillsammans.

Hon blev alla fall väldigt glad idag och rörd.  Så det har nu gjort den här dagen guld värd för mig.

Ha det fint!

KRAM 💙


Den vackraste tiden på året, är nu! 😊



4 kommentarer:

  1. Så tragiskt! Och så fint av dej! Du är ju rena skådespelerskan! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Tack. Ett kort skådespeleri gick ju bra ,-))
    Ja det var tragiskt med de två som inte fick fortsätta leva, och tomt blev det.
    Ha det fint. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Så ledsamt och tragiskt när sjukdom kommer in i bilden men jag har lärt mig att det finns hopp. Vår granne fick cancer i bukspottkörteln för ett år sedan. Han var i princip uträknad men är frisk i dag ett år senare. Nu vet jag att det inte är så vanligt men vi gläds med dem.
    Vilken fiffig och fin överraskning du ordnade för din vän. Förstår att hon blev både glad och rörd. En fin dag för er båda <3

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-) Ja det var kul och hon blev så glad.
      Helt fantastiskt med er granne! De är duktiga nu inom sjukvården. Jag blir så glad för den familjens skull, minns när du skrev om det.
      Min vän har nu svår kol.
      Det måste vara härligt att åka iväg på några dagar som ni gjort ,-)
      Ha det jättefint
      KRAM!

      Radera

SELFIE om roliga timmen

 klimakteriehäxans selfie   http://klimakeriehäxan.blogspot.com  om roliga timmen 1: När det var "roliga timme" i klassen i skolan...