lördag 12 oktober 2024

Älskade följeslagare och underbar familjemedlem har fått somna in.

 

💗💗💗💗💗

Igår hände något oväntat, vi skulle ner till vet för att vår älskade lilla plutt inte mådde bra, vi misstämkte att han fått tillbaka sin urinvägsinfektion.

Kissprov med, han har varit ovanligt trött i två dagar.

Vår bästa vet, tack och lov att vi fick honom, tog en massa prover och ultraljud, eller om det var röntgen. Vi kom tillbaka efter en timme, veterinären hade talat om hur vi skulle bäst göra för att få honom frisk.

Men fick då höra att han var mycket illa däran. det var så mycket fel på honom, vetrinären sa att han blev så förvånad för han såg ut som han mådde mycket bättre än vad han gjorde 

Det fanns inget att göra. Så då bestämde vi oss där att låta honom få somna in, istället för att ta hem honom över helgen. Veterinären  sa att det fanns en risk för en krissituation. Nu var han lugn och han kändes trygg, så han fick somna in i min famn.

Den här lilla killen var så förtjust i mig.  Han var min lilla följeslagare, Alla andra hundar har varit så  förtjusta i både mannen o mig. Klart han älskade mannen också, men det var mest mig.

Han skulle fyllt 12 år i januari nästa år.Så han blev ju gammal ändå.

Men det känns i hjärtat så mycket,

Sen gör det ont när de andra två går omkring och söker efter honom, de var så måna om varann alla tre.

Tack för alla glada dagar vår älskade A 💗 Han var en smart, tänkande, glad, nyfiken kille, älskade att få följa med, hans blick när jag klädde på mig för att gå ut, den lyste hoppfullt, och han verkligen tittade in i mina ögon "får jag följa med"  Ja du ska följa med  A,  då hoppade han omkring av glädge!

Så glad och tacksam över att vi fick honom som vår familjemedlem, att älska och dela så många härliga dagar, månader, år med. Det är honom bloggen är uppkallad efter. " Liten herre i brun kostym"

💗 



4 kommentarer:

  1. Åh, så ledsamt att höra och jag beklagar er sorg för det är verkligen en stor sorg att förlora en fyrbent vän <3 Jag förstår mycket väl att ni lät honom somna in där och då när han var lugn och läget var under kontroll.
    Även om era två andra hundar inte ersätter honom så tyckte jag att det fördelade sorgen och saknaden lite när man hade en annan fyrbent att ta hand om lite extra för de saknar också. Miss T fick nosa på Miss E när hon hade somnat in i Husses knä i favoritsoffan och hon förstod direkt. Luktade på henne ett par gånger och sedan lade hon sig hos mig.
    Även om er finaste A inte finns kvar så fick han ett gott liv och ni har fina minnen. Det kommer att kännas lite lättare längre fram. Så fint att det är han som givit namn åt bloggen <3

    Varma kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tur att vi har de andra två, och kan pyssla om, göra roliga saker med, just nu känns det så sorgligt, vi försöker ju vara glada, men de känner väl, just nu gnager dom på extra gott bitben med fyllning, den ena letar, och den andre ligger o deppar, Vi är ute extra mycket och hittar på något
      roligt. Ja vi gjorde rätt. Bra att miss T fick nosa. Allt gick så fort! Glad för alla foton och filmer.
      TACK!
      KRAM

      Radera
  2. Så tråkigt när man måste lämna ett älskat husdjur. Absoluta baksidan med att ha djur I huset. Men bra att de får somna in, då de är riktugt dåliga. Slippa lida! Stor kram till dej! //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en baksida, för det gör så ont i själen, och saknaden är så stor. De andra två letar, mest den ena, den andra ligger och deppar. Det känns i hjärtat. Så vi försöker vara ute mer, hitta på nåt extra kul.
      Glad för alla foton och filmsnuttar.
      TACK!
      KRAM

      Radera

Älskade följeslagare och underbar familjemedlem har fått somna in.

  💗💗💗💗💗 Igår hände något oväntat, vi skulle ner till vet för att vår älskade lilla plutt inte mådde bra, vi misstämkte att han fått til...