lördag 3 augusti 2024

Hemma efter en fantastisk semester ,-)

 Hej, jag kommer att besöka er, men inte idag ,-)

Får skriva lite, bilder kommer och mer. Men bilderna krånglar förstås!

Jo, det blev Bornholm , Svaneke på en underbar camping stannade vi! ,-) Sen flängde vi runt ön, så vi fick se så gott som allt, vi skulle stannat längre. ett tips till någon som tänker sig dit! Bra väder, men kallt, nöjda var vi alla fall.

Sen blev det Falsterbo,  träffade några släktingar, hundar i havet varje kväll, fick förlänga tiden där, för alla tre hundar fick diarre, Sprutdiarre. Det blev vererinären i Falsterbo som fick besök för en av dom. Men de blev friska, det var något som gick enligt en annan besökare. 

Sen upp lite norrut. Till Hjo, vi hade inte bråttom, vi förlängde semestern med 1 månad, så två månader var vi borta.  Efter Hjo, blev det Söderköpimg.  Sen Mariefred. Till sist Norrtälje. Alla vackra underbara platser.  Vi har ingen TV, utan vi gör annat kul. Hundarna har varit så duktiga hela tiden, det är en glädje att resa med dom.  De här städerna är "sommar" mysigt!

Vi båda säger trots att vi alltid har haft tur med våra semesterar, var det här en av de absolut härligaste. Vi behövde det här!

Vädret var med oss, eller solen ,-)) Men i början var det rätt kyligt.

Nu gör vi utflykter hemmavid.  Vi har ju en gammal stad nära oss ,-) Så det blev glass o kaffe och en rosa sommarbricka med kant, fin duk och brickan skulle invigas i morse. Det var kanten jag föll för , den var så fin. Jag säger ju det, jag är klumpig.....vällningkoppen med gurkmeja fastnade i kanten på brickan. skvätter ut en hel del på nya fina duken, Det går inte bort, läste att diskmedel och socker tar bort om man gör det genast, gnuggar in. Nu har ju vi slutat med socker ,-))).

Men en stor fläck vad gör det.............

Hoppas ni andra har haft en härlig sommar!

Jag kikar in senare, nu är vi på G för nåt annat, men nu stannar vi hemma.

Vi hörs!  KRAM 


8 kommentarer:

  1. Ni är ju otroliga. Två månader! Förstår att ni haft huset med er, men ändå!
    Bornholm besökte vi för många år sedan. Spännande och vacker ö.
    Hoppas komma iväg och bada i Falsterbo/Skanör nästa helg.
    Trästaden i Hjo är så vacker.
    Gott att hundarna blev friska från diarréer. Låter jobbigt! För både människor och hundar.
    Kul att höra ifrån dej igen. Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu kunde vi stanna hur länge vi ville, nästan så det var kul! Bornholm var bara så fint! Åker absolut dit igen. Falsterbo o Skanör är ju favoriter ,-) Ha det fint där! Hjo, ja vilka fantastiska trähus, Trästaden otrolg, kul att vi nu kom dit!
      Bra med usvagn, men klart krångligare när de fick diarre, men det gick.
      Nu ser jag att du har skrivit mycket och härliga bilder, så jag återkommer sent en kväll, så jag har tid att koncentrera mig ,-))
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Jag har allt undrat vart du tog vägen där för två månader sedan! Läste detta inlägg igår och fick svaret! Kul!
    Nu är jag tillbaka till tangenterna igen och kan svara dig bättre.
    Vilken underbar semester som ni har haft, så härligt, blir så glad när jag läser!
    Trevlig söndag nu och varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste sent igår att det var Karlstad du flyttat till, härligt, fin stad, ser mysigt ut där du bor. och nära till familj, toppen! det var du som tipsade om Söderköping för flera år sen, nu har vi varit där tre gånger, så vackert! Ha det fint! KRAM ,-)

      Radera
  3. Vilken härlig semester ni har varit iväg på och Bornholm är ju bara så fint! Då bodde ni säkert på samma campingplats som vi gjorde. Den var ganska så enkel men vi trivdes väldigt bra där.
    Så Falsterbo dessutom. Jag har tänkt på dig när jag har promenerat genom campingen med Miss T men i år såg jag inga bekanta ansikten. Vilken otur att hundarna fick diarré men skönt att det gick över i alla fall. Förmodar att ni var hos Sverre på Veterinära då?
    Vilken otur med duken. Mitt tips är att tvätta med galltvål som enligt sonen tar bort precis alla fläckar :D Om det stämmer låter jag dock vara osagt...
    Själv har vi hållit oss hemmavid för vi har ju valp nu och Miss M är inte rumsren än. Husvagnen får alltså vänta lite.
    Önskar er välkomna hem!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tack för tipset med Bornholm, härligt.
      De som ägde campingen var fantastiska, Den låg precis vid fyren. Jättefin camping. Ja den var enkel. Han var norrman veterinären alltså, nu är tanken i Falsterbo ,-)
      Ja det var otur att hundarna blev sjuka, lite lättare hemma, men det funkade. Då kunde de ju inte bada, så därför förlängde vi ,-)
      Har kollat efter dig också. Kul med söt kille, jo det är lite mer med en valp. Tack för tips, en sån tvål behövs inhandlas ,-)) och den kommer att bli testad ,-))
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Vad häftigt. Du kom till Bornholm du med. Vi åkte dit 17 juni. Solveig skulle jobba klart först. Sedan stannade vi i en vecka. Bodde precis utanför Svaneke. En vacker stad som vi var inne i varje dag. Det kommer att bli väldigt måååånga inlägg från den lyckade resan. Var vi där samtidigt tro?
    Men vilken lång sicksack resa ni gjorde på tillbakavägen. Härliga stopp. Söderköping (och Trosa) är två gamla städer jag gärna hade besökt. Du har kanske varit i Söderköping tidigare. Det ska i alla fall bli kul att se inlägg från er resan. Visst är det tufft att ta hand om alla bilder efteråt?
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var också där en vecka, fast vi önskar nu att vi stannat längre, vi åkte hem den 17:de juni ,-)
      kl ja vad var det nu då omk halv sex, ville stanna så länge som möjligt, har ju så många bilder, men kan inte ladda in till bloggen, måste få hjälp! Söderköping så fint! Jo vi har varit där två gånger. Trosa är också jättefint!
      KRAM ,-)

      Radera

Hemma efter en fantastisk semester ,-)

 Hej, jag kommer att besöka er, men inte idag ,-) Får skriva lite, bilder kommer och mer. Men bilderna krånglar förstås! Jo, det blev Bornho...