torsdag 10 oktober 2024

Skulle varit intressant, små röster är så söta ,-)

 När vi var ute med hundarna på morronrundan 💗 Så mötte vi en pappa med sin dotter, som försökte få upp sitt lilla paraply, och hon pratade på för sig själv. Otroligt sött med barnröster.

Jag undrade då, hur lät jag när jag var barn, hur var min röst. Så roligt det skulle vara att få höra hur man pratade i olika åldrar, då fanns ju inte den möjligheten som nu. 

Jättekul och rörande tycker jag.  Få lyssna till sig själv när man var tex 4 år! 😊

Sätter in en bild från Svaneke, de kommer att dyka upp lite här och nu, har fortfarande problem med bilder, ibland går det fint, ibland inte alls.

Men jag älskar ju gränder, mysiga små städer, vilken kombo!

Sen tycker jag det är kul att se lite när man passerar hur andra bor. Den här underbara grodan satt utanför ett hus, så fin så fram med mobilen.

Lite vågat tycker jag , den skulle suttit inne i trädgården, hade aldrig vågat lämna den så öppet, men där jag bor är inget säkert.

Här öser det ner.  Ha det fint alla som tittar in!

Kram 


Underbar groda 💙


6 kommentarer:

  1. Ja, det hade varit roligt att höra hur man själv lät som liten. Förmodligen var även våra röster söta för det tycker jag att i princip alla barnröster är.

    Visst är det mysigt att strosa omkring och se hur andra har det. Här hos oss skulle grodan absolut få stå kvar. Den hör garanterat inte till det som är stöldbegärligt utan där är lådcyklar väldigt hårt utsatta. Så tråkigt att inte kunna skilja på mitt och ditt eller att vilja förstöra.

    Här har det regnat hela dagen men nu hoppas jag på uppehåll.

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla barnröster är så söta ,-)
      Bra att ni får ha någonting i fred, synd att lådcyklar är begärligt. De ser så charmiga ut.
      Här regnar det också, fast idag fredag har vi haft lite sol. Kram o ha det fint!

      Radera
  2. Här har det slutat regna. Har nog kommit dryga 30 mm idag.
    Har spelat in döttrarna barnröster... men banden är förlagda. Smart! Tror att jag har en liknande vuxenröst som min mor. Och att äldsta dottern ärvt den samma.
    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittar de inspelade av dina döttrar! Ett säkert ställe kanske, det har jag en fena på, sen kommer jag aldrig ihåg! Kul med röster, många som förväxlar äldsta dotterns och min röst på mobielen.
      Ha det fint du med! KRAM

      Radera
  3. Svar
    1. Synd, ibland krånglar det tyvärr!
      Ha det fint! Varm kram

      Radera

Skulle varit intressant, små röster är så söta ,-)

 När vi var ute med hundarna på morronrundan 💗 Så mötte vi en pappa med sin dotter, som försökte få upp sitt lilla paraply, och hon pratade...