lördag 11 maj 2024

Jag förväntar mig inget besök alls ,-)

 


Idag när solen skiner och för en gångs skull är det varmt. ,-) Då njuter ni väl ute. 😊

Vitsippor överallt, jag har nog aldrig sett så många vitsippor.  Det är vitt , vitt. Och så  länge de blommar, säkert det kalla vädret som bidrar.

Har en gammal mobil och nu undrar jag lite, kan kameran i den bli för gammal? Tycker mina bilder har  blivit suddigare. 

Sen har dataskärmen blivit suddig, det upptäckte svärsonen, ni måste byta sa han!  

Sen måste mina ögon opereras, alla fall det ena, inget blir gjort, det är så mycket annat som fått gått före. Så jag lever i en minst sagt suddig tillvaro.  Nu ska jag leta mig ut ur allt sudd och njuta av den blomstrande lördagen.

Härlig Helg alla! 💙

KRAM!

6 kommentarer:

  1. Det blir lite suddigare med åldern. Men det behödes ingen åtgrd , sa optikern. Mobilkamerna är bra. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jg har ju grå starr på ena ögat, så fint att du klarar dina ögon ,-)
      Altid tyckt att mobilen tar bra bilder, men nu vet jag inte, tycker inget blir bra. får se hur jag gör om jag kan spara ihop till en annan. Ha det fint! KRAM ,-)

      Radera
  2. Ja, bilden är faktiskt en smula suddig. När det gäller telefoner och skärmar har tekniken gått framåt och det är en helt annan skärpa och finnes med nya. Kameran i de senaste iPhonemodellerna är fenomenalt bra tycker jag och det är mycket stor skillnad mot en äldre telefon.
    Vi har varit ute på en promenad med Miss T och om en stund blir det långpromenad för min del. Här finns aldrig så mycket vitsippor men i år har de varit fler än vanligt vilket är uppskattat.

    Önskar en fortsatt fin lördag och njut av våren!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har varit ute länge idag , så skönt. Visst är det suddigt, får nog funderar på att byta mobil. Min är en iPhone tror det är en sjua.
      Härligt att ni kan fortsätta prommisar med miss T, även om en lång får bli utan henne ,-)
      Har aldrig tänkt på att ni inte har så många vitsippor. Här växer de överallt det här året. Njut på du också av en härlig Helg! KRAM ,-)

      Radera
    2. Kameran på en iPhone 7 är ju ingen höjdare jämfört med nya men självklart fungerar bilderna. Det handlar om vad man vill prioritera. Ärligt talat så tycker jag att nya telefoner är skrämmande dyra.

      Mycket vitsippor har vi inte men det är ju så mycket annat fint i naturen att njuta av tänker jag.

      Kram och god söndag!

      Radera
    3. Ja allt är vackert nu ,-)
      Jag vill ju ha en kamera som är bra, jag tar så många foton. . Har kollart priserna på en ny, men jag har mina ögon som måste operaeras. Och annat. Har ju bara mobilkameran. Få se hur det blir längre fram ,-)
      KRAM

      Radera

Hemma efter en fantastisk semester ,-)

 Hej, jag kommer att besöka er, men inte idag ,-) Får skriva lite, bilder kommer och mer. Men bilderna krånglar förstås! Jo, det blev Bornho...