onsdag 22 maj 2024

Vilken tur jag har humor

 eller min man har tur  .-))


Ett av mina örhängen gick sönder, eller den vita pärlan lossnade, lätt fixat, limmades på igen. Men under den korta tiden hann min man göra bort sig!
Jag vill ju fixa med en gång.
Men du använder ju sällan örhängen, säger mannen.
-Va?
Ja du har ju nästan aldrig örhängen på dig.
?????  Jag har ju haft örhängen varje dag i minst 40 år! 
Mannen ser oerhört förvånad ut, ja jag var ju förvånad jag också minst sagt ,-)
Det är tur jag har humor!
Ok inte så kul, men han har kanonbra sidor också ,-) Får väl räkna hans bra sidor lite extra efter en sån här tabbe ,-)))

Är ute mycket och njuter av allt som växer. Kollar nu extra nog och riktigt njuter av hur allt ser ut.
 Ha det fint alla!
KRAM 



8 kommentarer:

  1. Haha..
    Tror att karlar har svårt att se detaljer...//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha ha känns som den detaljen är hela mig ,-)))
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Humor är viktigt i de flesta lägen. Jag har ju skrivit om liknande saker när det gäller "heminredning". Där jag får en fråga och ett visst antal sekunder och orden är ungefär. "Tänk nu efter riktigt noga. Vad är nytt/förändrat"? Alltid försöker jag vinna tid. Skämta och samtidigt försöka göra ett gott försök. Pust. Även om det händer att jag kommer på det är det roligast att gissa fel minst fem gånger. Köra med uttröttningstaktiken. Ni kvinnor är definitivt bättre som detaljlämnare om det skulle hända något som behöver rapporteras till, till exempelvis polisen.
    Kram från en man i sin bästa ålder. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinna tid är viktigt ,-)) Men han svarar för snabbt, ska ge honom ditt råd ,-)))
      Plus gissa fel 5 gånger, det skulle jag gilla ,-)
      Kram och den bästa åldern är väl nu skulle även jag säga ,-)

      Radera
  3. Aj då, hur kunde din man missa det? Tur att han har många andra sidor som kompenserar ;-) Kanske är han så van vid dem att han inte registrerar dem längre. Den enkla sanningen är att vi lägger märke till olika saker.
    Visst är det vackert i naturen nu så det gäller att passa på att njuta!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man undrar, tala om att bli förvånad ,-)
      Jag noterar mycket ,-) Där har vi en stor skillnad ,-) Mannen är tämligen blind.
      Ja bäst att njuta av det vackra! KRAM

      Radera
    2. Jag noterar mycket och så även vår son, ja döttrarna med men med Husse är det lite si och så. Vissa saker är han dock väldigt observant på.
      Kram och god torsdag!

      Radera
    3. Kul när man ändå håller lite koll på tillvaron ,-) Bra att sonen är det, bra om alla är förstås, men då får han en glad fru ,-))

      Radera

SELFIE om roliga timmen

 klimakteriehäxans selfie   http://klimakeriehäxan.blogspot.com  om roliga timmen 1: När det var "roliga timme" i klassen i skolan...