måndag 15 april 2024

SELFIE

 Klimakerie häxans selfie.  http://klimakteriehäxan.blogspot.com 

Glad att du fortsätter med din selfie!

Jag kör igång!

Den här gången handlar det om poliktik.

1 Har du någonsin varit inne på att satsa på en karriär i politiken?

Nej

2 Vilken aktuell fråga kan få dig i en politisk diskussion?

Oj det är många, vanliga människors rättigheter,   högersida tar allt, fattigare blir fattigare rikare blir rikare,  klyftorna blir större och större, det gör mig arg!   Säljer ut svenska tillgångar till utlandet.  Allt privatiseras.  Skola, sjukvård, äldreomsorg blir sämre, plus så mycket mer som jag blir arg över.

3 Har du lätt att bestämma vilket parti du ska rösta på när det blir val?

Nej, för jag tycker de är så lika, det finns bara högerpartier enligt mig. När jag var ung, då var det socialdemokraterna, men nu har de gått så mycket åt höger. Vänstern ja. Jag tycker politiker ska vara raka och hålla sig till den sida partiet tillhör. Men så är det inte nu.

4.  Läser du tidningarnas ledarsidor?

Ja

5 Kan du nämna en politiker, död eller levande som du saknar i dagens debatt?

Helt klart Palme

6 Kommer du att rösta i valet till EU- parlamentet som hålls 9 juni?

Nej .

Det här var mina svar. 

Kram  och ha en fin dag  😉


12 kommentarer:

  1. röstar alltid, så som kvinnorna kämpat för rösträtten... i Ryssland har de inte ens riktiga val

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid röstat, det är viktigt! Men har blivit svårare för jag tycker inte politiker ställer upp för vanliga, men röstar gör jag alltid ,-)
      Ha det fint! ,-)

      Radera
  2. Visst kan man sakna Olof Palme, undra vad han skulle ha sagt om det ena elelr det andra ,,,
    Tänker att med ditt uppenbara engagemang vore du en tillgång i politiken!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Olof Palme saknar jag, undrar också vad han sagt!
      Jag hade aldrig låtit mig köpas ! Nej det är mycket som skulle ändras på!
      Ha det fint ,-)

      Radera
  3. Som världen ser ut i dag borde man helt klart engagera sig politiskt för det finns mycket som inte är bra även om vi bor i ett stabilt land. Dessvärre tycker jag att politik är ganska så tråkigt. Dagens politiker är jag inte så road av. Jag tycker inte att man kan lita på dem på samma vis förr och många verkar sälja sig ganska så lätt för att få makt. Det är inte lika lätt att se vad partierna står för så det är inte helt lätt att rösta.

    Önskar en god måndagskväll nu!

    Kram Znogge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man borde engagera sig! Jag litar inte på någon. En samling svikare tycker jag. tyvärr!
      De säljer sig ja!
      Ha det fint! KRAM ,-)

      Radera
  4. Får gå in på datorn för att kommentera. men det gör jag så gärna. Tror att vi ligger väldigt nära varann vad det gäller politiska tankesätt. Men rösta i EU-valet ska jag. Blir vänster ut.... behöver verkligen balansera upp rådande politiska inriktningar....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att vi är väldigt nära där, ja vill ju inte vara med i EU. Men du får mig att ändra mig ,-) Jag röstar också vänster där. Tack! KRAM ,-)

      Radera
  5. Så kul för dig att kunna vara med i bloggänget igen!
    Ja, denna selfien var svår, men så är det numera i politiken, finns inget renodlat parti. Jag kan sakna de gamla partierna, där man visste vad de stod för. Högern, vänstern (eller kommunisterna), bondeförbundet, arbetarpartiet osv.
    Måndagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja förr visste man, nu är det ingen ordning alls. Jag litar inte , de säljer sig. Tyvärr!
      Ha det fint Måndagskram till dig också!
      Ja det är så kul att kunna blogga igen ,-)

      Radera
  6. Så där ja, nu fungerar det som vanligt så det är skönt. Tack för att du ändrade.

    Kram och god tisdag!

    Ps. Hoppas att din mammas begravning blev fin för den har ni väl haft nu. Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att det fungerar för dug nu, den blev SÅ fin, så glad över det! KRAM och ha det fint! ,-)

      Radera

Selfie om hundar

 En ny Selfie från klimakeriehäxan. http://klimakteriehäxan.blogspot.com Då kör jag igång . 1.   Mitt första hundminne. Det var min farmors ...