fredag 19 april 2024

Vilken stil har jag, om jag nu har någon stil

 Vi är ju nästan aldrig ute......inte ens fikar. Men behövde skor. Är det nåt jag inte gillar i köpväg så är det att prova skor! Så tråkigt. Men de här hittade jag snabbt och de fick följa med hem, tog 5 minuter, passar mig utmätkt.


Tycker det är svårt att veta vad jag passar i. Blir alltid så hattigt när jag handlar, sen har jag feltänk också. " Den duger, jag är ju alltid ute med hundar" Så köper jag en billig tröja, jumper ja....

Det behöver ju inte vara dyrt, men det kan ju ändå få se lite fint ut.  Att färgen passar tex.  Men tanken kommer alltid upp " jag är ju bara ute med hundar" Det ska det ändras på nu har jag tänkt!

Förr klädde jag mig snyggt,  för att få lite inspiration som hjälp ska jag titta på skyltdockor, hitta nåt som jag gillar och köra stilen rakt av. Den här tanken flög in i huvudet nu när jag skriver. Jag måste ju börja någonstans. 

Tycker det är svårt att hitta vad som passar just  mig. Hur har ni andra det?



Allafall fikade vi ute, jag provade för första gången en matcha. Gott men lite för sött blev det efter halva , sen en smoothi. 

Nu får värmen komma, svinkallt är det.

Hoppas ni som kikar in här får en fin dag.

KRAM 



8 kommentarer:

  1. Jag har gått ifrån det där att köpa billiga "trasor" på rea. Hellre lägger jag till pengar för att få rätt färg och kvalitet samt passform. Jag kan inte ha vad som helst nu för tiden. Min rygg och hållning har förändrats. Men med bra kvalitet och utprovning kan kläderna hålla i många år.
    Så tänker jag.
    Trevlig fredag och kram, Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis det är så här jag vill ändra till, att inte ta det billigaste, ok när jag är ute med hundar, men då är problemet att jag inte har något annat när det gäller ,-)
      Ska försöka gör som du, tämka till lite mer, vad passar jag i och köpa kvalitet ,-)
      En fin Lördag Gerd hoppas jag du får. KRAM ,-)

      Radera
  2. Jag skulle vilja säga att jag har olika sorters kläder. Vissa plagg använder jag när jag är ute med Miss T och tränar med henne, vissa plagg är vanliga vardagsplagg och slutligen plagg som jag är mer välklädd i. Jag köper aldrig något bara för att det är billigt men är det billigt, snyggt och hyfsad kvalitet då kan jag slå till. Sedan beror det på vilken sorts plagg det är. En T-shirt behöver inte kosta mycket men jag tummar aldrig på kvalitet eller utseende när det gäller skor eller ytterplagg.

    Jag tycker att det handlar om två saker, dels vad man klär i, dels vad man trivs i. Naturligtvis ska man tycka det är fint också. Själv tycker jag inte det är svårt.

    Dina skor är snygga men de hade aldrig följt med mig hem. Det beror enbart på att jag vet hur smutsiga de förmodligen hade blivit...

    Vi tycker det är både mysigt och trevligt att fika och äta ute. Numera när hundar är välkomna så blir det lite då och då. Är vi på resande fot blir det alltid lunch på lokal och oftast någon fikapaus. Även sommartid blir det luncher i hamnen och det är verkligen mysigt.

    I dag ösregnar det och det är bara 4 grader. Inget väder i min smak så nu får vårvärmen gärna komma.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skorna är väldigt ljusa, inga hundskor direkt, men tänkte mig någon fin vårdag, Lätta att tvätta av nedre delen. Det är det som är problemet med mig nu....jag har nästan bara hundkläder, skulle vilja ha något om och när man ska bort. Men hittar då inget som jag tycker passar. Håller med snygga ytterplagg är bra. Men jag rantar runt efter hundrastningar även hoppar in i butik , glömmer att byta om, det går bara av farten. Nej skärpning på den fronten måste det bli.
      Jag älskar mina hundkläder, men de passar ju inte överallt.
      Lunch i hamnen ser härligt ut, vi brukar hämta mat därifrån och äta i husvagnen. Har inte ens kollat upp att det är ok med hundar ,-)
      En fin Lördag hoppas jag du får!
      KRAM ,-)

      Radera
    2. Då är det dags att tänka om nu och skaffa dig nya vanor ;-)
      Vi har haft Miss T med på alla restaurangerna, utom pizzerian, och där brukar vara fler hundar.
      Kram och god söndag!

      Radera
    3. Nya vanor är på G i tanken alla fall ,-)
      En fin kommande vecka önskar jag då, sent på söndagskvällen ,-) KRAM

      Radera
  3. Matcha, det har jag aldrig hört om. Får goggla. Fika för mej... det är kaffe eller te. Beroende på när d et är på dagen. te morgon och kväll, kaffe på dagen.
    Snyggt med vita skor. Tänker ofta att jag ska köpa. Men så bor vi ju på landet, med dimmiga/geggiga grusvägar. Förra veckan, så blev d et iaf ett par ljusgrå skor. Måste ha något lite snyggare än de utgångna svarta, som finns i ett antal upplagor...
    Har inte svårt för att hitta kläder, min XL-storlek till trots. Fast visst finns det inköp, som jag inte borde ha gjort. Man trivs helt enkelt inte i allt. Tycker att man ser för gräslig ut. Vilket man borde insett innan man handlade. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din kommentar dök upp nu !? ,-)
      Matcha är grönt te. Det brukar mest bli kaffe och glass eller nåt. Mannen hade alla fall rktig fika ,-) kaffe och cheesecake, men jag ville prova nåt nytt. Ville ha ljusa skor, sen har jag ju mina sommardojjer ,-) men till dess!
      Ja ibland gör man vissa mindre bra köp ,-))) Har sett bilder vi tagit och tänkt vad 17 har jag på mig, varför sa ingen nåt!! ,-))) det ska det bli ändring på nu. Precis man trivs inte , de lite snyggare kläderna är jag ju mer rädd om. Inte lika ledigt. Eller bara inte som det var tänkt ,-)
      Ha det fint KRAM!

      Radera

Selfie om hundar

 En ny Selfie från klimakeriehäxan. http://klimakteriehäxan.blogspot.com Då kör jag igång . 1.   Mitt första hundminne. Det var min farmors ...